Оқытудың жаңа моделіне көшу шеңберінде "Білім берудің жаңартылған мазмұны" деген атауға ие болған қазақстандық орта білім беру моделі оқытудың концептуалды жаңа моделін таңдап алды, ол жаңа ақпаратты меңгере және қолдана білуге, оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамытуға, жалпы білім беру үдерісіне сыни ойлау элементтерін енгізуге бағытталған. Осыған байланысты оқу үрдісінің сипатын, сондай-ақ оқушылардың іс-әрекет тәсілдерін өзгерту қажеттілігі туындады. Сондықтан қала мектептері оқушылардың қызығушылығын есепке алу, еркін шығармашылық жұмыс және ынтымақтастық негізгі қағидаттары болып табылатын іс-әрекет тәсілін жиі қолданады. Алайда, оқу бөлігін өзгерте отырып, біз барлық педагогикалық үдерістің маңызды құрамдас бөлігі, атап айтқанда тәрбиелеу туралы ұмытамыз. Осыған байланысты соңғы екі жыл ішінде мен облысымыздың және республиканың делегациялары құрамында Мәскеу, Санкт-Петербург, Қазан, Бішкек, Хельсинки, Порвоо, Тампере қалалары мектептерінің тәжірибесін зерттедім. Осы халықаралық тәжірибені зерделеудегі жұмыстың қорытындысы оқу үдерісін ұйымдастыру бөлігінде ерекше элементтерді енгізу бойынша 2018 жылдың желтоқсан айында ұсынылған "Жол картасы" болды. Сонымен қатар, біздің өңірдің мектептеріне кезең-кезеңмен енгізілетін өзгерістер білім берудің мазмұнына еш қатысы жоқ, тек мектеп пен балабақша қызметінің ұйымдастырушылық мәселелерін ғана қозғайды. Оқушылар мен тәрбиеленушілердің білім беру процесінің барлық қатысушылары арасындағы оқуға және ынтымақтастыққа уәждемесін арттыру мақсатында барынша тиімділікке қол жеткізуге көмектесетін шамамен он жаңалық енгізілетін болады деп болжануда.
Біздің оқушылар кездесетін негізгі жаңашылдық - ол дәстүрлі мектеп қоңырауының өз күшін жоюы. Қоңыраулардың күшін жою оқушылардың жеке жауапкершілігін және назарын арттыруға, оларды өз бетінше уақытты бақылауға үйретуге бағытталған. Дәстүрлі түсінікте мектеп қоңырауы Дабыл беру сигналы ретінде ғана қалады, бұл сондай-ақ ТЖ жағдайында оқушылар үшін осы сигналдың маңыздылығын арттырады. Сонымен қатар, "Мектеп қоңырауы" 1 қыркүйек пен 25 мамыр күні оқу жылының басталуы мен аяқталуының белгісі ретінде ғана соғылатын болады. Тәрбие жұмысының осы элементін енгізу мақсатында барлық мектептерде оқушыларға жаңа жағдайларға бейімделуге көмектесетін сағаттық механизмдер орнатылады. Бұл шара математикалық цикл пәндері бойынша, әсіресе бастауыш мектепте үлгерім көрсеткіштерін арттырады.
Келесі маңызды өзгеріс оқу сыныбындағы парта конфигурациясының өзгеруі болады. Сынып кеңістігін ұйымдастыру принципі балалардың өзін қалай ұстайтындығына, сабақта атмосфераның қандай болуына әсер етеді және ең бастысы, партаның дұрыс орналасуы сабақтың мақсаттарына жетуіне көмектеседі. Қазіргі педагогикада парталарды орналастырудың үш классикалық схемасы бар: қатарлар, П-тәрізді және кластерлік. Біздің білім беру жүйесі тек бір ғана "қатар" схемасын қолданғанын ескере отырып, қазіргі уақытта мұғалім өз пәнінің ерекшелігіне қарай үш схеманың бірін қолдануға құқылы болады.
Әрине, парталарды орналастыру кабинеттің көлеміне және парталар мен балалардың санына байланысты болады, бірақ тіпті ең үлкен кабинеттерде де барынша нәтижелі оқытуға қол жеткізу үшін орын ауыстыруға болады. Парталарды орналастырудың бұрынғы моделін 100% қолданудан бас тартудың маңызды сәті - оқушылардың сыныптастарының арқасына тығылып, оқу процесінен "түсіп қалуы" фактісі болып табылады. Сол сияқты - бақылау және өздік жұмыстарын орындау кезінде балалар оңай көшіріп ала алады. Сондай - ақ, мұғалімге тапсырмалардың орындалуын тексеру үшін, сұрақтарға жауап беру, оқушылардың жұмысын бақылау және тәртіпті қалыпқа келтіру үшін бір қатардан екінші қатарға, бір жолдан екіншісіне өту оңай емес. Бұл схема оқушылардың өзара іс-әрекеті, олардың тілдік қарым-қатынасы болжанатын сабақ түрлеріне онша сәйкес келмейді. Осыған байланысты мұғалім өзі мен оқушылар үшін ең қолайлы схеманы таңдауға құқылы. Жаңа схема барлық балаларды бақылауда оңай ұстауға мүмкіндік береді. Бұл кезде оқушылар өздерімен қарым-қатынасқа түсетін  топтың  басқа қатысушылары мен мұғалімді өзі көретін болады. Бұл жағдай балаларды өзін сабақта жақсы ұстауға және оқу процесіне тартылуға мәжбүрлейді. Ең бастысы, сынып өзін біртұтас ретінде және педагогпен біртұтас ретінде қабылдайды. Бұл сенімді қарым-қатынасқа, өздерін еркін ұстауға ықпал етеді.
Осы өзгерістермен қатар, біздің мектептерді безендіру, арнайы аймақтарды құру жолдарын түбегейлі өзгерту жоспарлануда, онда оқушылар бос уақытында қызығушылықтары бойынша үйірмелерде айналыса алады. Бұл "Ересектерсіз аумақ" құру, ол біздің оқушыларды жалпы кеңістікте өзін-өзі ұйымдастыруға мүмкіндік береді. Осындай алаңдар балалар көркемсурет мектебі мен БЖО-да жұмыс істейді. Келесі маңызды сәттер - барлық заттардың тең дәрежеде болуы, яғни, ол маңызды және маңызы аз пәндердің жоқ екендігін қарастырады. Балалардың жан-жақты дамуына жағдай жасау қажет. Осыған байланысты музыка, сурет, спорт сияқты пәндерге назар аударылатын болады. Әрбір мектеп базасында өз "театрын" құру көзделіп отыр. 1 қыркүйекке қарай аймақтың барлық мектептерінде "мектеп мұражайлары" жұмыс істей бастайды, сондай-ақ әр білім беру ұйымында мектептің белсенді жастары қатарынан "мектеп старостасы" институты жұмыс істейтін болады.
Жаңартылған мазмұнды енгізу біздің оқушыларымыздың бірқатар әлсіз аймақтарын анықтағанын атап өткен жөн. Осыған байланысты біз "нашар" және "жақсы" оқушы тәжірибесінен бас тартуымыз керек. Оқушыларды бір-бірімен салыстыру біздің өткенімізге айналуы тиіс. Барлық балалар ерекше, барлығы дамуға әлеуеті бар, бұл біздің ата-аналармен бірге мектепте де, үйде де бала оқығысы келетін атмосфераны құратын педагогикалық өнеріміз болып табылады. Әрине, бір ғана ықылас білдіру жеткіліксіз, бірақ жоспарлы түрде біз оқушылармен серіктестік қарым-қатынас жасауға ұмтылуымыз керек. Бұл біздің барлығымызға жаңартылған мазмұнның басты қағидатын  – " өзіне деген құрмет арқылы балаға деген сыйластық қарым-қатынасты" іске асыруға көмектеседі деп сенемін.
Қорытындылай келе, бұл мақалада сыни ескертулер тудыруы мүмкін немесе керісінше болатын кейбір аспектілер ғана көрсетілген. Жоғарыда көрсетілгендей, олардың барлығы тек ұжымдық сипатта болады. Бірақ дәл осы аспектілер бізге жаңартылған мазмұнға тәрбие үдерісінің жаңа элементтерін енгізуге көмектесуі тиіс. Барлық ұсынылған өзгерістер мектептер мен педагогикалық ұжымдардың дайындығына қарай бақылана отырып, кезең-кезеңімен енгізіледі. Біз 2012 жылы туылған, ағымдағы жылы бізге 1-сыныпқа келген баланың, бұл бұдан 10 жыл бұрын мектепте оқыған оқушы емес екенін түсінуіміз керек. Әлем бір орында тұрмайды. Біздің барлығымыз бірге балалар келгісі келетін мектеп болатындай етіп мектепті қызықты етуіміз керек, өйткені онда олар күн сайын жаңа нәрсе ашады. Білім бөлімі әрдайым диалог пен ынтымақтастыққа дайын. Білім беру жүйесі өте консервативті екенін түсінемін. Ешкім өзгергісі келмейді. Барлық жаңа нәрсені біз дұшпандық элемент ретінде қабылдаймыз. Бірақ бәрінің артында әрбір секунд сайын өзгеретін біздің балаларымыздың әлемі тұр. Оған және оларға біз қарқынмен жүруіміз керек.
Егер осы мақалада баяндалған дәлелдер ең консервативті оқырмандарды сендіре алмаса, онда соңғы мүмкіндікті қолданамын. Педагогиканың заманауи авторлары, біз балаларды не өмірге, не емтихандарға дайындаймыз. Мен өз басым біріншісін таңдадым, қалғанында әркімнің таңдауы өзінде. Біздің балалар мен немерелерімізге қарамастан, біз мақтан тұтатын нәтижелерге біздің тәрбиелеу моделіміз ұйымдастырушылық сипатындағы өзгерістер әкеледі деп үміттенемін. Ұйымдастырушылық сипатындағы өзгерістер біздің тәрбиелеу моделімізді біздің балалар мен немерелерімізге қарап, мақтан тұтатын нәтижелерге әкелетініне шын ниетіммен үміттенемін.

2019 жыл 8 қаңтар

2019 жылдың 4 қаңтарында «Шахтинск қаласы әкімдігінің №3 жалпы білім беру мектебі» КММ базасында «Друзья-эрудиты» бастауыш сыныптарының арасында қалалық интеллектуалды марафон өтті. Байқауға қаладағы 8 мектеп (30 адам) қатысты.
Марафонның мақсаты - бастауыш сынып оқушыларының зияткерлік және шығармашылық қабілеттерін, функционалдық сауаттылығын дамыту және енгізу болды.
Әрбір параллельді сыныптан 1 оқушы қатысты. Өткізу нысаны: «Игра по станциям». Тапсырмалардың мазмұны оқушылардың білім деңгейіне, бағдарламалық материалдарға сай болды, шығармашылық және заманауи болды.
Байқаудың қорытындысы бойынша орындар келесідей бөлінді (жеңімпаздар паралель бойынша анықталды):
1 сынып жеңімпаздары:
1 орын – Ковалёва Евгения, №1 гимназия
2 орын – Терехов Данил, №2 ЖББМ
3 орын – Серкибаев Дамир, №7 ЖББМ
2 сынып жеңімпаздары:
1 орын – Тищенко Ярослав, №5 гимназия
2 орын – Ким Владислав, №2 ЖББМ
3 орын – Дмитриев Дмитрий, №11 ЖББМ
3 сынып жеңімпаздары:
1 орын – Зобкив Владислав, №5 гимназия
2 орын – Абуталипов Куаныш,  №11 ЖББМ
3 орын – Хамитгалиев Дамир, №2 ЖББМ
4 сынып жеңімпаздары:
1 орын – Зубатов Глеб, №3 ЖББМ
2 орын – Щеколдин Илья, №11 ЖББМ
3 орын – Даутова Алина, №5 гимназия
Балалар марафон кезінде тапсырмаларды сүйіспеншілікпен орындап белсенділік таныттты.

Подробнее...  

2018 жылдың 20 желтоқсан күні «Шахтинск қаласы әкімдігінің №9 жалпы білім беру мектебі» КММ базасында «Мен қазақша сөйлеймін» республикалық акциясы аясында жоғарғы сынып оқушыларына арналған «Тіл жанашыры» дөңгелек үстел өткізілді.

Подробнее...  

2018 жылдың 20 желтоқсан күні «Шахтинск қаласы әкімдігінің №6 жалпы білім беру мектебі» КММ базасында «Мен қазақша сөйлеймін» республикалық акциясы аясында 5-6 сынып оқушыларына арналған «Кім жылдам» атты қалалық мақал-мәтелдер сайыс өткізілді. Іс-шараға барлық орыс тілінде оқылатын жалпы білім беру мектептеріндегі оқушылар белсене қатысып, жүлделі орындарға ие болды.

Подробнее...  

2018 жылдың 20 желтоқсан күні «Шахтинск қаласы әкімдігінің №1 гимназиясы» КММ базасында «Мен қазақша сөйлеймін» республикалық акциясы аясында «Мен өз Елімнің патриотымын» қазақ тілінде орындалатын қалалық патриоттық әндер байқау өткізілді. Іс-шараға барлық орыс тілінде оқылатын жалпы білім беру мектептеріндегі оқушылар белсене қатысып, жүлделі орындарға ие болды.

Подробнее...  

«Шахтинск өңірінің жалпы білім беру мектептерінде «НЗМ» АҚ тәжірибесін тарату» облыстық жобасын іске асыру аясында «Шахтинск қаласы әкімдігінің №9 жалпы білім беру мектебі» КММ негізінде 2018 жылдың 14 желтоқсанында «Білімді дамытудағы жаңаша ойластырулар» қалалық семинары ұйымдастырылды. Аталған семинарға осы жобаға қатысушы әріптестер және білім бөлімінің әдіскерлері қатысты.
Семинарлардың бағдарламасына ашық сабақтар, сыныптан тыс іс-шаралар, тренингтер өткізілді. Мұғалімдер жаңа қалыптағы кіріктірілген сабақтар,ықшам сабақтаркөрсету арқылы өз тәжірбиелерімен  бөлісе алды. Деңгейлік курстан өткен педагогтар 7 модульдік оқыту әдісін жақсы деңгейде қолдана білді. Қала мектептерінің ұстаздары және әдіскерлер   9 айлық ағылшын тілі үйрену курстан өткен педагогтардың   элективтік курс сабақтарына қатысып, 8-сыныптарда  биология және информатика пәндерінің терминдерді ағылшынша айтып,сабақтар қызықты өтті. Осы жобаның барысында физика және бастауыш сынып мұғалімдері онлайн тәртібінде облыс көлемінде ашық сабақ берді.
Қалалалық семинардың бағдарламасы «Тәуелсіздіктің ақ таңы» атты әдеби-сазды композициямен аяқталды. Бұл шараға мектебіміздің өнерлі оқушылары: облыстық, республикалық сайыстардың жеңімпаздары қатысты.

Подробнее...  

Қосымша білім беруде қолжетімді зияткерлік ортаны құру мақсатында  2018 жылдың 13 желтоқсан күні Шахтинск қаласының балалар - жасөспірімдер орталығында «Кемеңгер» техноорталығының ашылуы өткізілді.
Аталған атаулы оқиға облыс әкімі Е.Ж.Кошановтың, Қарағанды облысы білім басқармасының басшысы Е.Н.Иманғалиевтың, Шахтинск қаласының әкімі С.Ж.Аймаковтың және Шахтинск қаласының білім бөлімінің басшысы Н.Б.Онсовичтің қатысуымен өтті.
«Кемеңгер» техноорталығының ашылуы инженер ісіне оқушылардың шығармашылық қызығушылықтарын ынталандыру, олардың қабілеттерін дамыту, бос уақыттарын тиімді өткізуге мүмкіндік туғызады.

Подробнее...  

2018 жылдың 13 желтоқсан күні Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың «Рухани жаңғыру» бағдарламасын іске асыру аясында өткізілген жөңдеу жұмыстарынан кейін Әубәкір Ысмайылов атындағы балалар көркемсурет мектебінің жаңа ғимаратының ашылу салтанаты өтті.
Аталған атаулы оқиға облыс әкімі Е.Ж.Кошановтың, Қарағанды облысы білім басқармасының басшысы Е.Н.Иманғалиевтың, Шахтинск қаласының әкімі С.Ж.Аймаковтың және Шахтинск қаласының білім бөлімінің басшысы Н.Б.Онсовичтің қатысуымен өтті.
Жаңа ғимараттың ашылуы көркем-эстетикалық бағыттағы оқушы балаларды қамтуды арттыруға мүмкіндік береді.

Подробнее...